Jak začít s marketingem e-shopu: návod i pro začátečníky + check list

Graf - rostoucí tržby v Google AnalyticsMáte e-shopy na Shoptetu, nebo jakékoliv jiné platformě? Chtěli byste víc objednávek a nevíte, jak začít s marketingem? Přečtěte si návod, jak s marketingem začít, a postupujte podle check listu. Po zatržení všech políček vás čekají tržby, o kterých teď jen sníte.

Check list ke stažení

Ještě než se pustíte do čtení, můžete si stáhnout check list, který si pak vytisknete a budete odškrtávat. Check list je možné libovolně šířit, pokud zachováte informaci o původním zdroji.

A teď již k tomu, čím byste měli začít, když se chcete pustit do marketingu na internetu vašeho e-shopu.

0. fáze – než začnete

Než začnete věnovat úsilí, čas a peníze marketingu, ujistěte se, že:

Podnikáte legálně

Podnikat legálně znamená, že máte vyřešené obchodní podmínky, proces reklamace, ochranu osobních údajů, GDPR, EET, povinné a naopak zakázané texty u produktů apod. Kapitolou samou pro sebe je prodej alkoholu a dalšího zboží, které si nemůže koupit každý. Čím víc zákazníků, tím větší pravděpodobnost, že se úřady od někoho dozví, že někde neplníte své zákonné povinnosti. A to opravdu nechcete řešit ani platit.

Dá se u vás jednoduše objednat

Máte internetový obchod, kde je možné si jednoduše vybrat zboží a odeslat objednávku? Schválně zkuste někoho, kdo e-shop nezná, požádat, ať u vás udělá testovací objednávku. Stoupněte si k němu a bez vysvětlování, co u vás jak funguje, sledujte, jestli se někde nezadrhne.

Prodáváte správné zboží

Prodáváte zboží, o které je zájem, v rozumné kvalitě a za rozumnou cenu? Pokud prodáváte něco, co lidi neznají a nehledají, budete je muset nejdřív s vaším zbožím seznámit. A to je disciplína sama pro sebe. Určitě nemusíte být nejlevnější. Když ale budete příliš drazí a navíc budete prodávat zboží jako ostatní, budete těžko obhajovat, proč je stejné zboží jinde o tolik levnější. Pokud tento bod splňujete, budou vám chodit objednávky i bez placených kampaní a marketingových check listů.

Máte spokojené zákazníky

Máte spokojené zákazníky poté, co jim zboží přijde a začnou ho používat? Pokud tomu tak není, prodáváte špatné zboží, nebo máte problémy s vyřizováním objednávek. A obojí je zásadní překážka vašeho úspěchu. Nejdřív se postarejte o spokojenost stávajících zákazníků a pak až řešte, jak získat víc objednávek.

Jste připravení na vyřízení více objednávek

Jste připravení na víc objednávek a to nejen vy, ale i všichni ostatní, kteří pro e-shop pracují? Je nesmysl spouštět placené kampaně, když i bez nich je vaše expedice přetížená, nebo když nestíhají vaši dodavatelé.

V dalším článku se podíváme na to, kam byste se měli zaregistrovat a jaké měřící kódy nastavit.

Přehled kapitol

Buďte v obraze

Chcete dostat upozornění na další kapitoly, ale i na další články o marketingu pro e-shopy? Sledujte můj Facebook, Twitter, nebo si objednejte zasílání novinek na váš mail.

Pomůžu vám

Chcete pomoc s internetovým marketingem? Napište na info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na +420 604 160 755. Rád se vám budu věnovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *