Jak začít s marketingem 1/5 – příprava – měřící kódy

Než spustíte placené kampaně, optimalizace, aktivní komunikaci apod., měli byste být připravení měřit výsledky své činnosti, abyste pak posilovali, co funguje, a měnili či vypínali, co je ztrátové.

Bez čeho se určitě neobejdete

Google Analytics

Google Analytics je naprosto zásadní nástroj pro vyhodnocování výsledků. Zaregistrujte se, vytvořte měřící kód pro váš e-shop, vložte ho do e-shopu (v Shoptetu přes Propojení – Google – Analytics) a nezapomeňte:

  1. Zapnout měření elektronického obchodu (v Analytics Správce vlevo dole – Nastavení elektronického obchodu v pravém sloupci).
  2. Aktivovat přehledy rozšířeného elektronického obchodu (tamtéž).
  3. Nastavit správnou měnu (Správce – Nastavení výběru dat v pravém sloupci – Kč pro české e-shopy).

Nástroje, které vřele doporučuji

Google Search Console

Zaregistrujte se, přidejte doménu vašeho e-shopu, ověřte vlastnictví domény (proběhne automaticky, pokud máte přístup do Analytics) a vložte sitemapu vašeho e-shopu (nejčastěji na adrese /sitemap.xml). Pomůžete Google najít a zaindexovat vaše stránky, dozvíte se časem, jaké problémy na webu Google našel a jak si stojíte ve výsledcích vyhledávání.

Seznam Webmaster

Zaregistrujte se, ověřte vlastnictví domény (vygenerujete meta značku a vložíte ji do hlavičky zdrojáku webu, u Shoptetu přes Vzhled a obsah – Editor – HTML kód) a za pár dnů uvidíte, kolik stránek má zaindexovaných Seznam, a jestli se jejich počet zvyšuje.

Collabim

Zaregistrujte se a vložte klíčová slova, na která byste chtěli být dohledatelní. Nejspíš to budou různé podoby názvu e-shopu, kategorií, top produktů, prodávaných značek a obecná slova týkající se prodávaného sortimentu. Collabim bude pravidelně měřit, na jakých pozicích je váš e-shop v neplacených výsledcích vyhledávání na Google i na Seznamu. Collabim je nejspíš nejpoužívanější SEO nástroj v ČR a kromě pozic dokáže pohlídat odkazy, nebo srovnat vaše pozice s konkurencí.

Proč to všechno udělat?

Až do svého týmu přiberete markeťáka nebo marketingovou agenturu, za výše popsané vám bude neskonale vděčný. A když ne, poznáte, že jste narazili na špatného markeťáka. 😉

Přehled kapitol

Buďte v obraze

Chcete dostat upozornění na další kapitoly, ale i na další články o marketingu pro e-shopy? Sledujte můj Facebook, Twitter, nebo si objednejte zasílání novinek na váš mail.

Pomůžu vám

Chcete pomoc s internetovým marketingem? Napište na info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na +420 604 160 755. Rád se vám budu věnovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *