Zvyšte tržby e-shopu z Google Ads díky recenzím produktů

aneb využijte své recenze z Heureky a Shoptetu pro Google nákupy

Sami to jistě znáte, že před nákupem nového produktu obvykle projdete pár recenzí a zvážíte při svém finálním rozhodnutí zkušenosti ostatních uživatelů.

Proto doporučujeme e-shopům, kterým pomáháme s marketingem, aktivně sbírat hodnocení produktů od uživatelů přímo na e-shopu.

Stejně tak je dnes již standard využívat Heureku a sbírat hodnocení pomocí jejich dotazníků.

Pojďme se podívat na to, jak můžete získaná hodnocení využít v PPC reklamě a jak si z produktových recenzí automaticky tvořit hvězdičky ⭐⭐⭐⭐⭐ u Vašich produktů na Google a v Google nákupech.

Tady je pár důvodů, proč se převáděním produktových recenzí z Heureky a e-shopu do Googlu vůbec zabývat:

1. Zviditelnění před konkurencí

Mít u produktů hvězdičky nebo nemít je vizuálně velký rozdíl. Podívejte se sami:

Příklad 1:

Ukázka reklamy bez hvězdiček a s hvězdičkami

Příklad 2:

Ukázka reklamy s hvězdičkami

Produkt opatřený hvězdičkami působí na zákazníka jako kvalitní, zvyšuje se důvěra v nákup tohoto produktu od konkrétního e-shopu. Uživatelé vnímají hvězdičky jako rychlý ukazatel spolehlivosti a spokojenosti předchozích kupujících.

2. Zvýšení CTR

Zlaté hvězdičky u produktů vedou k vyšší míře prokliku (CTR). Vyšší míra prokliku pak obvykle vede ke zvýšení konverzního poměru, neboť zákazník, který na reklamu klikne díky pozitivním recenzím, má už předem pozitivní postoj a je ochotnější dokončit nákup.

3. Podpora důvěry e-shopu

Z hvězdiček u produktů benefituje také samotný e-shop. Spojením zlatých hvězdiček u produktů a domény nebo značky e-shopu celkově pozitivně ovlivňuje vnímání nakupujícího.

Bude projevovat větší důvěru k e-shopu, pozitivně vnímat brand.

Kvalitní recenze mohou pomoci ospravedlnit případnou vyšší cenu produktu, neboť zákazník vnímá poměr cena / hodnota jako výhodnější, což se v konečném důsledku promítá do vyšších tržeb e-shopu.

4. Automatizace – nastavíte jednou, profit máte trvale

Jakmile provedete nastavení, vše bude nadále fungovat již automaticky a hvězdičky u reklam na Google a v Google nákupech budou samy přibývat, jakmile někdo přidá novou produktovou recenzi na e-shopu nebo na Heurece.

Líbí se Vám tyto benefity? Věřím, že ano. Pojďme se proto podívat, jak celé řešení nastavit.

Co budete na straně e-shopu potřebovat?

Základní nastavení u Shoptetu

Máte-li Shoptet, hodnocení můžete aktivovat v menu:
Marketing -> Hodnocení -> Nastavení hodnocení

Doporučujeme v nastavení zatrhnout “vyžadovat komentáře”, protože bez textového hodnocení je recenze pro Google nepoužitelná, viz dále.

Pro přenos produktových recenzí z e-shopu do Google Merchant Centra je třeba objednat Shoptet doplněk Feed pro Google recenze za jednorázový poplatek.

Heureka

Pro získávání produktových recenzí je třeba mít aktivní e-shop na Heurece a mít zavedeno Ověřeno zákazníky.

Google Merchant Centrum, Google Ads

Je třeba aktivně využívat produktové reklamy na Google, tj. mít zavedený XML feed do Merchant centra a v Google Ads spuštěnou produktovou či PMax kampaň.

Dále je třeba se přihlásit ke sběru recenzí vyplněním formuláře pro zapojení se do programu Google recenze.

Mergado

Pro převod recenzí je třeba aktivní Mergado účet. Pokud ještě Mergado nepoužíváte, přečtěte si náš článek Mergado dělá Shoptet e-shopy úspěšnější a zjistěte, jak pro vás může být užitečné nejen při převodu recenzí.

Jaká omezení na vás čekají?

V praxi se ukazuje, že pro získání hvězdiček nejde využít všechny produktové recenze, které máte na e-shopu nebo Heurece.

Omezení na straně Heureky:

  • Heureka generuje do feedu pouze produktové recenze za posledních 6 měsíců, ke starším se nedostanete.
  • Zároveň je zde omezení na maximálně 500 recenzí ve feedu. Řešením může být import recenzí z Heureky do e-shopu.
  • Heureka do feedu negeneruje URL stránky s recenzí, což využití komplikuje. Žádali jsme ji o doplnění, ale marně.
  • Heureka komplikuje také celý feed s recenzemí “namnožením” recenzí u variant. Recenzi zduplikuje tolikrát, kolik má produkt variant. Duplicitní recenze však pro Google nelze použít.

Omezení na straně Google Merchant Centra:

  • Minimum je 50 produktových recenzí celkem.
  • Nelze použít recenze bez textového hodnocení.
  • Nelze mít recenze duplicitně, tj. v případě variant produktů je nutné odstranit duplicitní recenze.
  • Je třeba mít identifikátor produktů, typicky EAN (g:gtin). Pokud u produktů EAN nemáte, potom je nutné mít vyplněné produktové číslo dle výrobce a značku (g:mpn, g:brand).
  • V textu produktových recenzí není možné mít URL adresy, přes Mergado je však hravě odstraníte, nebo upravíte tak, aby požadavkům Google vyhověly.

Princip propojení

Dostáváme se k tomu, jak recenze z Heureky a Shoptetu do Google nákupů dostaneme.

Na začátku potřebujeme získat feedy s produktovými recenzemi:

  • Na Heurece získáte feed z menu Ověřeno zákazníky -> Nastavení a data z dotazníků -> Adresa exportu recenzí produktů shopu.
    Přímý odkaz: https://sluzby.heureka.cz/n/sluzby/certifikat-spokojenosti/
  • Na Shoptetu získáte feed přímo z Nastavení doplňku Feed pro Google recenze, tj. z menu Propojení -> Shoptet Doplňky -> Feed pro Google recenze -> Nastavení.

Oba feedy přidáme do Mergada jako nový projekt.
Vstupní formát by mělo Mergado rozpoznat samo – feed z Heureky je ve formátu “Heureka.cz – recenze produktů [CZ]”, feed ze Shoptet doplňku je ve formátu “Google Produktové recenze [CZ]”.
Jako výstupní formát zvolíme u obou feedů formát “Google Produktové recenze [CZ]”.

V Mergadu je třeba provést několik úprav, zejména u Heureka feedu je nutné doplnit URL stránky produktové recenze. Konkrétní popis by byl však nad rámec tohoto článku, rádi Vám však s nastavením pomůžeme, stačí se nám ozvat.

Výstupní feedy potom přidáme v Google Merchant Centru jako zdroje recenzí. V levém menu Recenze -> záložka Recenze produktů -> Zdroje dat recenzí produktů -> tlačítko “Přidejte recenze”, kde do formuláře zadáte URL feedu a postup zopakujete i pro druhý feed.

Následně můžete na stránce Diagnostika (odkaz “Zobrazit diagnostiku”) sledovat, kolik recenzí se z feedu načetlo a zda není s konkrétní recenzí nějaký problém. 

Google musí recenze ještě schválit. Než se tedy recenze finálně promění ve zlaté hvězdičky u produktů, počítejte zhruba dva týdny pro schvalovací proces. Google Vám po schválení recenzí pošle informační email, takže se o dokončení kontroly dozvíte.

Pokud jste došli až do této fáze, máte hotovo a můžete se radovat z vylepšení svých reklam o zlaté hvězdičky. Přejeme co nejvyšší CTR a hodně konverzí! 😉

Nabídka pro Vás: převod recenzí z Heureky a Shoptetu do Google Vám kompletně zajistíme!

Je to na vás složité? Nemáte čas zjišťovat jak Mergado, Heureka, Google Ads nebo Merchant Centrum fungují? 

Nevadí, vše za Vás nastavíme a předáme hotové řešení. Ozvěte se na telefon +420 604 160 755, nebo e-mailem na info@vladimirprichystal.cz pro cenovou nabídku. 

V případě Vaší spokojenosti můžeme začít i dlouhodobě spolupracovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *